Garantie & retur

Garantie & retur

CERTIFICAT DE CALITATE SI GARANTIE

Pentru o corecta exploatare si pentru a beneficia de garantie va sfatuim sa respectati cerintele de mai jos:

I        .Termene de garantie conform legii 449/2003  privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia    consumatorilor, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare:

  1. Termenul  de garantie al anvelopelor si jantelor comercializate este de 2 ani de la data achizitionarii acestora, in conditiile unei exploatari corespunzatoare.
  2. Pe baza dovezii de achizitie, a dovezii montajului intr-un service autorizat RAR si a cartii de identitate/certificat de inmatriculare a vehicului, cumparatorul se poate adresa vanzatorlui cu eventualele reclamatii justificate.
  3. Aplicarea termenului de garantie pentru anvelope este conditionata de o uzura normala si uniforma  a benzii de rurale obtinuta in situatii de exploatare corespunzatoare, pana la atingerea indicatoarelor de uzura prezentate in canalele de profil, la o inaltime de 1,6 mm pentru anvelope de autoturism si teren, 2 mm pentru anvelope de camion si masini agricole si 4 mm pentru anvelope agricole cu janta peste 20 toli.

        Producatorul garanteaza, la data livrarii, ca marfa este in strict conformitate cu normele de aplicare pentru tipul de marfa livrat. Prezentul certificat de garantie nu afecteaza drepturile cumparatorului cu privire la legislatia obligatorie de garantie si protectia consumatorilor, prevazute de legea 449/2003 privind vanzarea  produselor si garantiile asociate acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorlor , republicate, cu modificarile si completarile ulterioare.

II       .Drepturile cumparatorului conform legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora :

  • Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existente la momentul cand au fost livrate produsele.
  1. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului, ori de rezolutiunea contractului privind acest produs.
  2. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului  in primul rind repararea produsului , sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
  3. Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, intre vanzator si consumator.  Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
  4. O masura reparatorie va fi considerata imposibila, daca vanzatorul nu poate asigura produsele identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru repararea , inclusiv ca urmare a lipsei utilijalor sau a tehnologie aferente.
  5. Consumatorul nu este indreptatit  sa solicite rezolutia contractului , daca lipsa conformitatii este minora.
  • In cazul in care cumparatorul doreste sa returneze produsele fara a invoca lipsa de conformitate sau fara a justifica decizia de retragere, isi pastreaza dreptul de a returna produsele, in termen de 14 zile de la data livrarii. In acest caz vanzatoul va rambursa sumele achitate de cumparator in termen de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contractul de vanzare-cumparare. Cumparatorul suporta doar costurile legate de returnarea produselor.

III .    Elemente necesare pentru rezolvarea reclamatiilor:

Cumparatorii vor contacta in prealabil in mod obligatoriu vanzatorului si vor urma instructiunile acestuia pentru a trimite anvelopele sau jantele reclamate fie la sediul vanzatorului, fie le va depune la punctele de distribuitie ale acestuia, insotite de urmtoarele documente:

  1. copie dupa factura de achizitie a produsului sau bon fiscal (dupa caz)
  2. certificat de garantie
  3. copie dupa certificatul de inmatriculare al autovehicului pe care au fost montate anvelopele reclamate
  4. dovada montarii anvelopelor intr-un service autorizat RAR (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente;
  5. informarea privind constatarea defectiunii: pozitia de montaj, rulajul inregistrat, tipul defectiunii si imprejurariile in care au aparut.

IV     .Rezolvarea reclimatiilor  

  1. Reclamatiile se vor analiza si solutiona in termen de 15 zile, insa numai dupa expertiza anvelopei sau jantei, efectuata de reprezentantii autorizati.
  2. In cazuri speciale, pentru reclamatii disputate, cumparatorul va pune la dispozitie anvelopa sau janta, pentru expertiza amanuntita efectuata de catre firma producatoare, remedierea  reclamatiei facindu-se dupa primirea rezolutiei din partea producatorului.
  3. Pentru anvelope se efectueaza masuratori in 3 locuri alese intimplator pe coama benzii de rulare, pentru o evaluare reprezentativa si fara sa includa punctele in care se afla indicatoare de uzura.
  4. Produsele ce devin nefunctionale in conditii de exploatare corespunzatoare, vor fi inlocuite de vanzator dupa cum urmeaza:

-.  Gratuit:

  •  cand uzura anvelopelor este mai mica sau egala cu 10% din inaltimea benzii de rulare.
  • cand produsele prezinta, in timpul perioadei de garantie, defecte de fabricatie

- . Cu plata contravaluarii uzurii: cand uzura anvelopelor depaseste 10% din inaltimea benzii de rulare.  In aceasta situatie, beneficiarul trebuie sa plateasca contravaloarea uzurii, care se obtine prin inmultirea pretului de vanzare actualizat cu procentul ce reprezinta uzura benzii de rulare folosite.

  1. Cumparatorul va fi informat in termenul prevazut de legislatie in vigoare de rezultatul expertizei.
  2.  In cazul in care, in urma efectuarii expertizei tehnice, reclamatia este nejustificata, cumparatorul va fi obligat sa suporte contravaluarea transportului la returul acestuia si isi va primi anvelopa sau janta reclamata impreuna cu procesul verbal de expertiza de la punctul de distributie al vanzatorului unde a predat-o. Daca in termen de 15 zile calendaristice cumparatorul nu-si va revedinca anvelopa respectiv janta, produsul va fi distrus ecologic.
  3. Pentru produsele aflate in analiza, vanzatorul nu ofera produse de schimb.
  4. Vanzatorul isi declina orice raspundere pentru pierderi sau pagube inregistrate in utilizarea sau functionalitatea anvelopelor sau jantelor, pierderi ale afacerii, pierderea unor contracte, pierduri de venituri  sau pierderi de economii anticipate, pentru costuri si cheltuieli  majorate sau pentru orice pierdere sau daune indirecte, pierderi  sau daune subsecvente ori  pierderi sau daune speciale.

V       .Situatii care conduc la pierderea garantiei:

Pe durata explotarii, depozitarii si transportului produselor pot interveni o serie de cazuri care conduc la diferite defecte ce nu sunt imputabile procesului de   fabricatie. Produsele ce s-au deteriorat datorita urmatoarele situatii se exclud din drepturile de garantie prezentate:

  1. Depozitarea incorecta: deformarea prin incidente de indoire, presare sau lovire; apropiere de surse de caldura; contact cu produse chimice agresive; expunere indelungata la actiunea factorilor atmosferici
  2. Alegerea si montarea incorecta a dimensiunii: neconformitatea cu caracteristicile prevazute in cartea de identitatea a autovehicului; folosirea de jante deformate, sau destinate pentru alte dimensiuni; profil de banda de rulare necorespunzator domeniului de utilizare; inversarea sesului de directive (cand este indicat); nerespectarea pozitiei de montaj (la dimensiuni speciale); montare anvelopelor perechi (jumelate, dual) de tipuri sau dimensiuni diferite sau cu grad de uzura inegal;
  3. Situatii provocate de hazard, starea drumurilor si conducerea autovehiculului; impact cu corpuri dure si taieri accidentale; frecari laterale sau centrale cu efecte de uzura si dezvoltarea de caldura; continuarea rulajului cu diferite corpuri taioase retinute in canalele benzii de rularesau in vecinatatea flancului (cazul anvelopelor dual).
  4. Abateri de la parametrii de utilizare; suprasarcina, suprapresiune, subpresiune,  rulaj in conditii de aplatizare (deflectie), continuare rulaj fara presiune interioara; alte situatii ce nu sunt conforme cu caracteristicile tehnice ale anvelopei sau jantei.
  5. Defectiuni in functionarea autovehiculului; abateri ale unghiurilor ansamblului de directie (uzura anormala);  functionarea defectuasa a diferentialului (uzuri neuniforme ale benzii de rulare datorita unei alunecari);  improvizatii ce nu respecta reguli de siuranta a circulatiei si de intretinere a autovehiculelor.
  6. Echilibrarea necorespunzatoare a ansamblului anvelopa – janta – valva : instabilitatea determinata de selectarea unor anvelope necorespunzatoare sau jante inguste; jante cu imperfectiuni; defectiuni la nivelul talonului determinate de erori la montaj.
  7. Pierderea entanseitatii; desprinderi intre componente rezultate din cauza explotarii necorespunzatoare; perforarii, defectarea ventilelor, uzuri provocate in talon din montaj cu janta neconforma sau cu defectiuni;
  8. Situatii acidentale: incendiu, accidente de circulatie imputabile, conducatorilor auto sau hazardului , defectiune in functionarea autovehiculului, contact cu substante chimice si petroliere, folosirea produselor in competitii automobiliste neautorizate de producator.
  9. Denivelari, unflaturi si disconfort dupa atingerea unui nivel mai mare de 20% din inaltimea initiala a profilelor anvelopelor. Nu se prevad compensari pentru manopera de montaj, interventii mecanice, transport la sediul vanzatorului, perioada de consultari si expertizare.
  10. Nu se acorda garantie pentru produse asupra carora s-a intervenit mecanic, chimic, termic, sau asupra carora s-au efectuat reparatii (aplicat petice, snururi, vulcanizare)