Sfaturi Utile

Sfaturi Utile

Pentru a prelungi durata de viata si implicit exploatare a anvelopelor si jantelor autoturismului tău, specialistii STILAUTO fac o serie de recomandari. Iti recomandam sa le citesti si sa iei aminte!

Intretinerea anvelopelor

stilauto-renault-trafic-2312916_b_ba864d3b468fb186_400


 

        Inaite de a iesi din garaj conducatorul auto trebuie sa se asigure ca pneurile sunt in buna stare, ca ventilele sunt bune si au capacele.

Se verifica presiunea din pneuri si din roata de rezerva, iar daca este necesar, se vor umfla pana la valoarea recomandata de producator.

La rotile duble presiunea in pneurile alaturate trebuie sa aiba aceeasi valoare, la plecare se verifica daca s-au pus in masina toate sculele necesare montarii si demontarii pneurilor si in cazul cand se fac drumuri lungi, daca s-au luat: ventile, capacele si trusa pentru repararea camerei si anvelopei, precum si instrumentele pentru montat/demontat rotile.

Recomandam plecarea de pe loc usor, fara a accelera brusc, si se va evita supraincarcarea autovehicolului, verificand daca incarcatura a fost bine asezata.

Cand vremea este calda, la 3-4 ore se fac opriri scurte, pentru a se raci pneurile.

Obstacolele se depasesc cu viteze mici si la viraje se reduce viteza, nu se merge cu usile deschise si nu prea aproape de marginea acostamentului.

Se ocolesc obiectele ascutite, cand se transporta materiale combustibile, de ugere, o grija deosebita trebuie avuta ca aceste materiale sa nu ajunga pe pneuri.

Nu se opreste in balti, pe drumuri putin practicabile trebuie sa se foloseasca roti antiderapante.

Nu se merge peste traverse si linii de tramvai si nu se trece peste terasamentele pe cale ferata.

Daca se constata o crestere a presiunii in pneuri, cind se face un drum lung mai ales cind vremea este calda nu se va da drumul la aer.

Evitati deplasarea pe drumuri neamenajate, de pamant. Daca masina trage intr-o parte, se opreste imediat si se verifica daca nu cumva a scazut presiunea intr-un pneu.

La opriri, se verifica pneurile si se scot din profile si din spatiul dintre roti, diferite corpuri straine.

Se micsoreaza viteza de deplasare atunci cand se circula pe drumuri intr-o stare necorespunzatoare.

La revenirea in garaj se spala pneurile, iar iarna se curata de zapada.

Locul unde se gareaza masina trebuie sa fie curat, fara produse petroliere sau alte substante.

Iarna, daca masina se gareaza afara, se acopera locul de sub masina cu nisip.

Este interzisa oprirea, pentru un timp mai indelungat, a vechului cu pneurile lasate.

Nu este admis sa se tina multa vreme autovehiculul incarcat. Daca nu poate fi descarcat complet, se ridica masina pe suporti.

Daca masina sta afara mai mult de zece zile, se ridica pe suporti si se reduce presiunea in pneuri.

Intretinerea jantelor

 

Intretinerea jantelor din aliaj

Expunerea permanenta a jantelor la agenti externi presupune si un mare risc de degradare a acestora. Pentru a le intretine in mod corespunzator, fara a le degrada, se recomanda curatarea lor cu apa si sapun lichid, sau o solutie bazica. Atentie! Se va evita cu desavarsire curatarea jantelor cu agenti abrazivi sau diverse solutii acide, bureti din fire metalice, diversi compusi pentru lustruire.

Deasemeni, recomandam evitarea tunelurilor automate de spalatorie, acestea utilizand in mod frecvent detergenti si agenti de curatare acizi, datorita rapiditatii cu care acestia actioneaza. Periile abrazive/rigide deasemenea prezinta riscul de degradare a jantelor autoturismului dumneavoastra. Intotdeauna la spalatorii urmariti cu atentie metodele folosite in curatarea jantelor. Totodata, curatarea jantelor la spalatoriile ecologice, care folosesc abur sub presiune, poate dauna lacului protector al acestora si pot provoca degradari ale acestora.

Dupa o rulare indelungata, daca jantele sunt supraincalzite, evitati curatarea/spalarea lor! Uscarea rapida a agentilor de curatare pe jante duce la deteriorarea lor, impregnarea in lac a urmelor de detergent, etc.

 

wheel1_400